Vi välkomnar WDP som utställare

WDP är en konceptbyrå inom merchandise som bryter den traditionella branschen. “Vi skapar fysiska och digitala lösningar som stärker ditt varumärke. Vårt innovativa koncept engagerar och ger insikter om din målgrupp, statistik och datainsamling för vidare bearbetning. En mätbar marknadsinsats för ditt varumärke,” säger Sofie Källström.

På mässan kommer WDP lyfta sina tjänster som förstärker den traditionella produkten. WDP släpper en ny spännande tjänst inom hållbarhet och den kommer vi få höra Sofie Källström, VD och Ägare av WDP att prata om. Källström kommer att tala om hur transparens inom klimatpåverkan kommer att skapa möjlighet för ökad försäljning och kundlojalitet.

Möt branschens entreprenör som hjälper ditt varumärke att synas.

Sofie Källström, VD och Ägare av WDP

Vi välkomnar Swagg som utställare

På mässan möter vi Swagg Screen & Textil, ett 30-årigt familjeföretag som arbetar med egen svensktillverkad produktion inom sömnad, broderi och tryck.

Swagg Screen & Textil har nu fått sin GOTS-certifiering som man kämpat intensivt med de senaste månaderna. Det här betyder att Swagg är först i Sverige med att kunna erbjuda tryck och brodyr på textil som lever upp till GOTS-certifieringen.
Certifieringen är en av världens ledande tillverkningsstandarder för textilier, bl.a. kläder, hemtextilier, gjorda av certifierade ekologiskt producerade råmaterial. Den inkluderar strikta miljökriterier såväl som sociala kriterier längs med hela den textila tillverkningskedjan.
“Det räcker inte med att själva plagget är GOTS-certifierat, om det är tryck på så måste även trycket vara certifierat för att du ska få kalla det en GOTS-produkt, annars måste man ta bort etiketten,” förklarar Dean Lax.

”Profil och Promotion är första mässan som vi deltar i på 15år och vi ser att vårt deltagande kommer gynna oss såväl som nya beställare, då det ger en synergi i spjutspetskompetens för marknaden,” säger Dean. “Vi på Swagg har sammanlagt 100års erfarenhet inom marketing och externa lösningar och nu är tiden inne för oss att öppna upp oss för en helt ny marknad. Vi vet att vi är rätt partner men de har inte hittat till oss tidigare,” avslutar Dean.

Dean Lax, VD på Swagg

Marknadscheferna bjuder in sina medlemmar till mötesplatsen

Marknadsförare får allt svårare att nå igenom bruset och ständigt dyker nya kanaler upp för att få ut sitt budskap. Världen blir alltmer komplex och det finns inga enkla lösningar. Idag är det ännu mer tydligt att det handlar om en multikanal-strategi och att kavla upp ärmarna och jobba lite hårdare än konkurrenterna. PeO Axelsson, VD och grundare för Marknadscheferna, utökar samarbetet med mässorna; – Det behövs en hel verktygslåda att jobba med vilket gör de här mässorna till ett intressant sammanhang, säger PeO.  Han tror att den största förändringen branschen står inför fortsatt kommer vara digitaliseringen. – Idag har man kommit långt med digital marknadsföring, men digitaliseringen är ju mycket bredare än så. Det handlar om hela affärsmodeller, förklarar han och menar att det blivit ännu tydligare i dessa Corona-tider då personliga möten måste bytas ut mot digitala lösningar.

Marknadscheferna är ett kompetensnätverk som tillför och kopplar samman kompetens. Under mässorna kommer de arrangera en egen arena för kompetensutveckling för sina 12 000 medlemmar. – Det blir en högaktuell mötesplats där besökarna kan utbyta erfarenheter, få ny kunskap och nya kontakter. Vi har länge samarbetat med Live Expo och är nöjda med det sammanhanget. Det ska bli kul att fortsätta utveckla det samarbetet, avslutar PeO.

PeO Axelsson, VD Marknadscheferna Norden AB

Resumé och Dagens Media satsar på mässorna

Resumé och Dagens Media är mediepartners till mässorna och bevakar det senaste inom reklam-, medie- och marknadsföringsvärlden. Sajterna når 190 000 unika besökare per vecka och de dagliga nyhetsbreven har 27 000 mottagare. Deras målgrupper präglas av opinionsbildare och early adopters som använder sig av deras olika medieslag som en naturlig del av sin vardag.

Resumé och Dagens Media satsar på mässorna, de bjuder in alla sina läsare och partners samt kommer på bästa sätt förbereda mässbesökare så att de inför mässorna känner till vilka som ställer ut. Utställarna i sin tur ges en miljö där de kan kommunicera sitt budskap i rätt sammanhang, men också via mer djupgående nativeartiklar. – Det är lätt att man bara köper en monterplats som utställare och glömmer att man kan göra så mycket mer. Jag tror på styrkan i context-kombinationen av att först synas i rätt media, riktad till rätt målgrupp, för att sedan träffas i det fysiska mötet på mässorna, säger Johan Petersen, annonschef på Bonnier Business Media Sverige.

Johan Petersen, Annonschef på Bonnier Business Media

Marknadsföreningen Stockholm går in som samarbetspartner

Det händer mycket inom marknadsföring och kommunikation; nya roller och arbetssätt, fler kanaler än någonsin, teknik som möjliggör taktisk precision och där samtidigt varumärket är centralt i en transparent värld.

”Efter ett annorlunda år fyllt med digitala initiativ längtar vi nog alla efter tiden när vi också kan ses IRL. Det uppstår en speciell magi i personliga möten och vi är stolta partners till mässorna. Vi ser fram emot fullmatade, lärorika och inspirerande dagar tillsammans på mässan!” säger Marie Sommar, VD Marknadsföreningen Stockholm

Med ett medlemskap i Marknadsföreningen Stockholm inspireras du av spetsen inom marknadsföring och kommunikation, via vårt breda utbud av inspirationswebinarier, seminarier, temanätverk, kurser & mentorskap. I ett av Sveriges största professionella nätverk inom marknadsföring och kommunikation är du del av en värdefull gemenskap, skapar nya kontakter och får verktygen för att glänsa i en föränderlig värld.

Marie Sommar, VD Marknadsföreningen Stockholm